مراحل ثبت علامت تجاری چیست؟

پس از تعیین دیدگاه ها و خواسته های خود و انتخاب طراح که می تواند توسط طراح داخلی و یا خارجی شرکت انجام شود باید طرح مورد نظر خود را آماده نمایید. در ادامه ویژگی های یک طرح یا علامت تجاری خوب و قابل قبول را شرح  می دهیم . پس از تعیین علامت تجاری مورد نظر خود باید مدارک و مستندات مورد نیاز برای ثبت را تهیه کرده و ارائه نمایید .

مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری

اشخاص حقوقی

  • یک نسخه کپی از آگهی تاسیس ، هر نوع

    تغییرات مانند تغییر نام ، آدرس و تغییر مدیر عامل و همچنین رومه تاسیس به همراه درج تغییرات

  • یک نسخه کپی از مجوز های شرکت شامل

    پروانه بهره برداری و جواز تاسیس

تبصره : چنانچه مجوزی به نام شرکت وجود ندارد و شرکت رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل به صورت شخصی داشته باشند برای ثبت قابل قبول می باشد .

  • کپی

    کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت
  • ارائه یک نمونه از علامت تجاری مورد تقاضاد در ابعاد 10*10
  • مهر شرکت

اشخاص حقیقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • کپی جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت
  • کپی کارت بازرگانی به نام متقاضی
  • یک نمونه از علامت تجاری مورد درخواست در ابعاد 10*10

در خصوص علامت تجاری

هر چند ارائه این اطلاعات ممکن از باعث رنجش برخی از همکاران شود  ولی حقیقت این است که باید شما تمامی مراحل ثبت علامت تجاری و باید ها و نباید های آن را بدانید و بشناسید تا در صورتی که در هر مرحله برای ثبت شما مشکلی پیش آمد اعتماد خود را به مشاورین و متخصصین در صورتیکه متخصصان و مشاوران کار شما را پیگیری می کنند از دست ندهید.

علامت تجاری با نام های مختلف شناخته می شود که همگی در اصل یکی هستند و تفاوتی در نوع آنها وجود ندارد . این علائم با نام های علامت تجاری ،

ثبت برند ، لوگو و نام تجاری شناخته می شوند . اما شکل تجاری متفاوت است. شکل تجاری مانند بطری نوشابه و قوطی آب میوه و … می باشد ولی باز هم شرایط و فرآیند ثبتی آنها یکسان است .


مشخصات

آخرین جستجو ها